obligation runs the other way

ovih dana sam okupiran resenoscu da procitam celog Mateja.
dopis sa Ivonom je urodio plodom.

Matej, 25. glava 24-30 stih

A pristupivši i onaj što je primio jedan talanat
reče: gospodaru! znao sam da si ti tvrd čovjek:
žnješ gdje nijesi sijao, i kupiš gdje nijesi vijao;
Pa se pobojah i otidoh te sakrih talanat tvoj u zemlju;
i evo ti svoje.
A gospodar njegov odgovarajući reče mu:
zli i ljenjivi slugo! znao si da ja žnjem
gdje nijesam sijao, i kupim gdje nijesam vijao
:
Trebalo je dakle moje srebro da daš trgovcima;
i ja došavši uzeo bih svoje s dobitkom.
Uzmite dakle od njega talanat, i podajte onome
što ima deset talanata.
Jer svakome koji ima, daće se, i preteći će mu;
a od onoga koji nema, i što ima uzeće se od njega.
I nevaljaloga slugu bacite u tamu najkrajnju;
ondje će biti plač i škrgut zuba.


Luka, 19. glava 20-26 stih

I treći dođe govoreći: gospodaru!
evo tvoja kesa koju sam zavezao u ubrus i čuvao.
Jer sam se bojao tebe: jer si čovjek tvrd:
uzimaš što nijesi ostavio, i žnješ što nijesi sijao.
A gospodar mu reče: po tvojijem ću ti riječima suditi,
zli slugo! znao si da sam ja tvrd čovjek,
uzimam što nijesam sijao:
Pa zašto nijesi dao mojega srebra trgovcima,
i ja došavši primio bih ga s dobitkom?
I reče onima što stajahu pred njim:
uzmite od njega kesu i podajte onome što ima deset kesa.
I rekoše mu: gospodaru! on ima deset kesa.
A on im odgovori: jer vam kažem da će se svakome koji ima dati:
a od onoga koji nema uzeće se od njega i ono što ima.


Ko je taj sto ima vlast da kupi tamo gde nije sejao?
Sta je to sto kupi i trazi?
Kako mozemo skupiti nesto u ovom zivotu
ako se goli radjamo i goli umiremo?
♪♫

1 коментар:

  1. Анониман16. мај 2010. 19:07

    nisam siguran u ova tvoja poslednja pitanja, liče na trik. odgovor je naša soboda koju nam je dao, da ako ćemo po svojoj volji, slobodno nam je, ali onda će nam po njoj biti i suđeno. "po tvojijem ću ti riječima suditi". Zlato su naši duhovni darovi, hleb i ribice kao duhovna hrana, koje možemo umnožiti i nahraniti braću.

    ОдговориИзбриши